شیمی

دانلود گزارش کار در صورت بروز مشکل میتوانید به شماره زیر اس ام اس بدهید : 09354349858

شیمی

دانلود گزارش کار در صورت بروز مشکل میتوانید به شماره زیر اس ام اس بدهید : 09354349858

آرایش الکترونی در جدول تناوبی

آرایش الکترونی در جدول تناوبی

  

این مطالب ترجمه شده اگه مشکلی داشت به بزرگواری خودتون ببخشید ( با تشکر )

 

پوسته الکترونی # 1 تا کمترین انرژی و بازگشت آن ، مداری است برای اولین بار به پر شده است. شل # 2 دارای چهار اوربیتال بالاتر انرژی ، 2s - مداری که کمتر در زمینه انرژی از سه اوربیتال 2p. (ایکس ، ý و الف). همانطور که ما از لیتیم (عدد اتمی = 3) به نئون (عدد اتمی = 10) در ردیف دوم یا دوره از جدول پیشرفت ، همه این اتم با پر 1s - مداری ، و 2s - مداری است با یک الکترون اشغال شروع جفت قبل از اوربیتال 2p هستند پر شده است. در دوره سوم از جدول ، اتم را همه هسته نئون مانند از 10 الکترون ها ، و پوسته # 3 است به تدریج با هشت الکترون را اشغال کردند ، با شروع با 3s - مداری. بالاترین لایه الکترونی اشغال شده است به نام پوسته ظرفیتی ، و الکترون اشغال ، این پوسته به نام الکترونهای ظرفیتی هستند. 
  

  

ترکیبات شیمیایی از خواص عناصر آرایش الکترونی را منعکس کنند. به عنوان مثال ، هلیم ، نئون و آرگون فوق العاده پایدار و غیر واکنشی گازهای monoatomic. هلیم منحصر به فرد است از پوسته ظرفیت خود شامل کن تک مداری. دیگر اعضای گروه 8 را مشخصه ظرفیت پوسته الکترونی هشتایی (ns2 npx2 + + + npy2 npz2). این گروه از بی اثر یا نجیب) گازهای کریپتون همچنین شامل (کرون : 4s2 ، 4p6) ، زنون (زنون : 5s2 ، 5p6) و رادون (Rn : 6s2 ، 6p6). در جدول تناوبی در بالا این عنصر رنگ بژ.

هالوژنها (اف ، کلر ، اقای و غیره) یک الکترون کمتر از مقادیر بین پوسته ظرفیتی ، و در میان واکنش بسیاری از عناصر هستند (آنها به رنگ قرمز در این جدول تناوبی رنگی). در واکنش های شیمیایی آنها اتم هالوژن رسیدن به هشتایی پوسته ظرفیتی توسط گرفتن و یا قرض گرفتن الکترون هشتم از دیگر اتم یا مولکول. فلزات قلیایی لیتیوم ، سدیم ، ک و غیره (بنفش رنگی در بالا) نیز فوق العاده واکنش پذیر است ، اما به دلیل مخالف. این اتم تنها یک الکترون در لایه ظرفیتی ، و از دست دادن این الکترون وارد در پوسته اهنگ یا نوت اکتاو پایین تر ظرفیت. در نتیجه از دست دادن الکترون این ، این عناصر معمولا به عنوان کاتیون مواجه می شوند (بار مثبت اتم).
عناصر در گروه های 2 تا 7 همه نمایشگاه مشخصه
reactivities و الگوهای باند است که می تواند بخش عمده ای با آرایش الکترونی خود را توجیه. لازم به ذکر است که هیدروژن منحصر به فرد است. محل آن در جدول تناوبی باید خویشاوندی به شیمی فلزات قلیایی نشان می دهد نیست ، و نقش آن در ساختار و خواص ترکیبات آلی است که بر خلاف از هر عنصر دیگر.  


   

 

برای دانلود مطلب نیز از زیر دانلود منید 

 

دانلود  

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد